Als een soort robot zo veel mogelijk externe links verzamelen? Dat doen we niet. We zorgen ervoor dat jouw linkjes kwalitatief zijn en dat ze je écht meer autoriteit opleveren.
Kijk je graag over onze schouder mee, dan vinden we dat alleen maar heel gezellig. Je wordt altijd op de hoogte gehouden van de werkzaamheden en resultaten. Ook als die eens tegenvallen.
Uitproberen of linkbuilding uitbesteden iets voor jou is? Bij ons zit je nergens aan vast. En ben je niet tevreden, dan is die virtuele deur dus zonder problemen te sluiten.
Een indrukwekkend linkprofiel opbouwen dat jou op een natuurlijke manier meer autoriteit oplevert. Dat doe je wel even, toch? Gewoon wat externe links kopen of ruilen en je bent er. Helaas: dat is niet hoe het werkt.
Zoekmachines zijn niet tevreden met elk soort link naar je website. Sterker nog: ze kunnen je afstraffen en juist lager plaatsen in de ranking als jouw linkprofiel onnatuurlijk is. Je links moeten waarde hebben, relevant zijn en niet zomaar willekeurig zijn vergaard. Iets wat een linkbuilding-specialist voor jou regelt! Kies je voor linkbuilding uitbesteden, dan ga je zonder meer voor het allerbeste resultaat.
Hoe jouw weg naar een ijzersterk linkprofiel eruitziet? Onze aanpak kun je opsplitsen in 5 stappen.
Om er zeker van te zijn dat jouw strategie gebaseerd is op data, doen we eerst een uitgebreid onderzoek. We achterhalen wat de belangrijkste zoektermen zijn voor jouw bedrijf en op basis hiervan brengen we jouw grootste concurrenten en hun backlinkprofiel in kaart.
Omdat jij baat hebt bij een superdoelgerichte aanpak – waarbij je altijd scherp blijft op je doelen – stellen we concreet vast voor welke periode (driemaandelijks, halfjaarlijks en jaarlijks) de focus moet liggen op bepaalde zoektermen.
Uitgeplozen wat je focuszoektermen horen te zijn en hoe het backlinkprofiel van je concurrentie eruitziet? Dan is het tijd om daadwerkelijk een plan te maken. Een autoriteitsplan, zoals we dat met een mooi woord noemen.
In dit autoriteitsplan staat beschreven wat er concreet nodig is om – voor de belangrijkste zoektermen – een hoge autoriteit op te bouwen. Iets wat grotendeels bepaald wordt aan de hand van het backlinkprofiel van je concurrentie. Welk type backlinks hebben zij bijvoorbeeld en hoeveel zijn dat er? Hoe kun jij het gat met je concurrenten dichten? Of nog beter: hoe blijf je hen voor?
Een belangrijk focuspunt bij het opstellen van jouw strategie: de relevantie, kwaliteit en domeinautoriteit van externe links. Oftewel: we pakken niet zomaar alles wat we pakken kunnen, maar gaan weloverwogen en doordacht te werk.
Waar we sommige kwalitatieve backlinks kopen, wordt de top van de linkbuildingpiramide vergaard met een maandelijks mediabudget. Dit gebruiken we bijvoorbeeld om nieuwswaardige (PR-)content te creëren, zodat we op een natuurlijke manier backlinks kunnen realiseren.
Je weet welke zoektermen de focus moeten krijgen, welk type backlinks je hiervoor wil verzamelen en hoeveel dat er dan ongeveer moeten zijn. De volgende stap is om in kaart te brengen welke websites interessant zijn voor jouw bedrijf. En waarvandaan jij dus een verwijzing naar jouw webpagina zou willen krijgen.
Kies je ervoor je linkbuilding aan ons uit te besteden, dan doe je daar vooral in deze stap flink je voordeel mee ten opzichte van je concurrentie. Waarom? DoubleSmart heeft een groot netwerk voor linkbuilding beschikbaar. We hebben contactgegevens van meer dan 150.000 verschillende websites en pagina’s waarop 30 tot 60% van het backlinkprofiel van jouw concurrent te vinden is (!).
Wat dat jou oplevert? Een efficiënte werkwijze waarbij externe links razendsnel en doelgericht vergaard worden en jij uiteindelijk profiteert van een zo hoog mogelijke autoriteit.
Zonder content natuurlijk geen kwalitatieve verwijzing. Onze SEO- en contentspecialisten gaan daarom aan de slag met het schrijven van teksten waarin een relevante backlink naar jouw website wordt verwerkt. Vervolgens regelen wij met de webeigenaren van relevante sites dat de teksten op die websites worden gepubliceerd. Hét moment vanaf wanneer jij merkbaar profijt gaat hebben!
Hoeveel backlinks heb je erbij gekregen de afgelopen maand? Vanaf welke websites wordt er naar jou verwezen? En in welke mate steeg jouw autoriteit? Iedere maand ontvang je een uitgebreide en heldere rapportage van alle activiteiten en behaalde resultaten.
Jouw linkbuilding uitbesteden aan DoubleSmart? Dan is één ding zeker: je vergaart je backlinks op een eerlijke en transparante manier. Wij doen niet aan black hat SEO, maar werken volledig volgens de richtlijnen van Google. Wel zo’n fijn idee, toch? Zo weet je zeker dat je geen dingen doet die verboden zijn en geen penalty riskeert. Bovendien laat deze werkwijze jou profiteren van voordelen als:
Jouw linkbuilding uitbesteden aan DoubleSmart? Dan is één ding zeker: je vergaart je backlinks op een eerlijke en transparante manier. Wij doen niet aan black hat SEO, maar werken volledig volgens de richtlijnen van Google. Wel zo’n fijn idee, toch? Zo weet je zeker dat je geen dingen doet die verboden zijn en geen penalty riskeert. Bovendien laat deze werkwijze jou profiteren van voordelen als:
Jouw linkbuilding toevertrouwen aan een externe partij is misschien wat spannend. En je wilt dan ook vast weten met wie je precies te maken krijgt.
Wees gerust: we bijten niet, de meeste klanten vinden ons aardig én we hebben ook nog eens heel wat kennis van online marketing in huis! Wil je ons alvast in de ogen aankijken? Dat doe je hier.
Je hebt vast gemerkt: bij ons kun je terecht voor méér dan linkbuilding uitbesteden. Ook andere SEO-activiteiten, SEA, social media marketing en/of conversieoptimalisatie geef je ons gerust uit handen. DoubleSmart helpt je nóg meer succes te boeken en om de online koploper te worden in jouw branche! Ontdek meer over onze overkoepelende TeamSMART-aanpak of bel ons voor meer informatie over onze diensten.
Dat sterke linkbuilding een superbelangrijke rol speelt bij SEO, dát bleek al vaker. Met onderstaande zoektermen bereikten onze klanten bijvoorbeeld de top in Google. Iets wat niet gelukt was zonder de combinatie van een hoog opgebouwde autoriteit, een goede websitetechniek en sterke content.
Zoekterm | Positie | Zoekvolume p.m. | Keyword Difficulty |
Verhuisbedrijf Amsterdam | 1 | 1.300 | 67/100 |
Sieraden | 3 | 40.500 | 64/100 |
Scooter | 2 | 201.000 | 45/100 |
Hekwerk | 1 | 15.000 | 40/100 |
Pallets | 1 | 15.000 | 34/100 |
Factoring | 1 | 2.400 | 24/100 |
Als marketingmanager of ondernemer weet je misschien best wat van het reilen en zeilen van linkbuilding. En je vraagt je misschien af: waarom zou ik linkbuilding uitbesteden, in plaats van het zelf te doen?
Het antwoord is heel simpel: omdat je met een linkbuilding-specialist investeert in het beste resultaat. Jouw ambitie om online koploper te worden? Met onze activiteiten komt de verwezenlijking hiervan een stuk dichterbij! Want hoewel je de top zonder de andere pijlers SEO (een goede websitetechniek en kwalitatieve content) niet bereikt, speelt een sterk linkprofiel hier wel een essentiële rol in.
Door linkbuilding uit te besteden investeer je bijvoorbeeld in:
Kort en bondig samengevat: kiezen voor linkbuilding uitbesteden doe je om verschillende redenen.
1. Winst. Specialisten halen optimaal rendement uit elke geïnvesteerde euro. Bijvoorbeeld omdat ze de focus leggen op relevante, kwalitatieve links.
2. Risico-uitsluiting. Een goed onlinemarketingbureau speelt niet met vuur en doet niet aan illegale black hat SEO. Het risico om een penalty te krijgen, wat je vindbaarheid flink laat kelderen, loop je dus niet.
3. Tijds- en moeitebesparing. Hoewel jij misschien ook best begrijpt hoe linkbuilding werkt, doen specialisten dit met twee vingers in hun neus. Dit zorgt voor efficiëntie.
Wil je echt serieus resultaat boeken online en dé koploper worden in jouw branche, dan doe je er goed aan te kijken naar het bredere plaatje. Met andere woorden: naar SEO in zijn geheel óf zelfs naar al je onlinemarketingkanalen.
Zoals je weet: SEO bestaat uit meer dan linkbuilding. En wil je optimaal scoren in Google, dan moeten ook jouw websitetechniek en content tiptop in orde zijn. Met alleen linkbuilding kom je er niet.
Ga je graag nog een stapje verder – en ben je ook graag zichtbaar en relevant zijn in alle andere fases van de customer journey – dan kun je kijken naar online marketing in zijn geheel. Oftewel: naar SEO, SEA, social media marketing en CRO. Stem je al deze activiteiten naadloos op elkaar af, dan bereik je het hoogst mogelijke resultaat!
Bij DoubleSmart kun je terecht voor die overkoepelende aanpak. Wij helpen je bij je linkbuilding, maar ook bij de rest van je SEO en bij al je andere onlinemarketingactiviteiten.
Uniek aan onze overkoepelende aanpak – die wij TeamSMART noemen – is: je krijgt er direct een strategisch partner bij. Samen met ons werk je aan het verwezenlijken van jouw dromen en ambities.
Wat wil jij als bedrijf nu écht bereiken? Hoeveel extra omzet, klanten en websitebezoekers wil je binnenhalen in het komende jaar? En waar zie je je bedrijf over 5 jaar? Wij helpen je een gedegen strategie op te stellen met concrete, meetbare langetermijndoelen én tussentijdse doelen. Iedere 90 dagen analyseren we waar je staat en stel je je doelen bij waar nodig.
Linkbuilding is het creëren en vergaren van externe links (backlinks) naar jouw webpagina’s. Hoe meer kwalitatieve, waardevolle backlinks jij verzamelt, hoe een hogere autoriteit je opbouwt en hoe hoger Google jou plaatst in de zoekresultaten. Linkbuilding is daarmee dus een onmisbaar aspect van SEO; het draagt bij aan een goede vindbaarheid in de zoekmachines.
Hoe linkbuilding precies werkt? Kortgezegd zit dat zo: jij zorgt ervoor dat andere websites een link plaatsen naar jouw website/webpagina en hierdoor bouwt jouw website autoriteit op. Hoe hoger jouw autoriteit, hoe hoger Google je plaatst in de ranking. Google ziet jouw website nu namelijk als ‘relevanter’ dan toen je autoriteit nog lager was.
Het vergaren van externe links kan op veel verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld een link plaatsen op websites waarop tal van verschillende linkjes te vinden zijn, zoals startpagina.nl. Deze manier is makkelijk en kost weinig tijd, maar levert je ook weinig op omdat de backlink niet relevant en waardevol is. Of je kunt bijvoorbeeld een backlink proberen te vergaren – met waardevolle content – op een pagina die wél relevant en toonaangevend is in jouw branche.
Goed om in je achterhoofd te houden: een goede mix van kwalitatieve en kwantitatieve backlinks werkt vaak het beste.
Waarom linkbuilding van belang is? In de basis is dat om autoriteit op te bouwen voor jouw website en hoger te ranken in de zoekmachines. Hierin investeren doe je dan ook om:
Een goed linkbuildingbureau kies je door de reviews van klanten te lezen (zij zijn onafhankelijk en eerlijk) en door te checken of het linkbuildingbureau awards of awardnominaties op zijn naam heeft staan. Daarbij is het aan te raden te kijken naar het dienstenpakket dat een bureau aanbiedt. Vaak gaat een uitgebreid pakket aan diensten hand in hand met een diepgaandere en dus effectievere marketingmethode.
Linkbuilding uitbesteden of het zelf doen: het kan allebei. Maar zouden we een advies moeten geven, dan gaan wij voor de optie uitbesteden. Niet omdat we onszelf even in een goed daglicht willen zetten, maar omdat dit je daadwerkelijk fors meer resultaat oplevert. De redenen hiervan: