Kintaro Publishing

Binnen één jaar 203% omzetgroei door inzet van Meta-advertenties!

Premium kwaliteit tattoo-boeken die je fantasie stimuleren en je ontwerpen inspireren. Kintaro Publishing is een trotse en onafhankelijke kunstuitgever en prentmaker met een ruim assortiment. Ze werken samen met talenten over de hele wereld en tonen samen met hen hun creativiteit. Zij zijn internationaal aanzienlijk gegroeid en wij zijn trots dat wij hieraan hebben kunnen bijdragen sinds 2022.

+203% omzetgoei terwijl de kosten slechts zijn gestegen met 41,5%
+102% verhoging in ROAS
+230% toename in aantal websitebezoekers

Klantvraag

Kintaro Publishing kwam in september 2022 bij doublesmart. Zij zagen de potentie van het adverteren op social media maar het lukte nog niet om de campagnes rendabel en meetbaar te maken. Samen met hen zijn wij vanaf dat moment aan de slag gegaan om de online groei te versterken.

Strategie

Doordat Kintaro voorafgaand aan de samenwerking al heeft gewerkt met advertenties via Meta beschikte we over historische data. Deze historische data hebben wij mee kunnen nemen in de strategie en toe kunnen passen in de campagnes. Bij doublesmart werken we met de bottom-up benadering, die ook voor Kintaro een groot succes bleek te zijn. Dit houdt in dat we onderaan de funnel beginnen met adverteren en vanuit daar stap voor stap een groter publiek gaan bereiken.

De campagnes zijn daarom in eerste instantie op een lager pitje gezet waarbij we de focus hebben gelegd op de do-fase. De fase waarin de doelgroepen met een bestaande koopintentie liggen. De aanwezigheid in deze fase levert een grotere kans op resultaat. We zijn hier aan de slag gegaan met remarketing doelgroepen. In de tweede maand werd de samenwerking daardoor al rendabel en konden we de strategie vervolgen om de omzet en de resultaten verder te verhogen.

Uitbreiding strategie

Om de online groei verder aan te sterken en de impact van de inspanningen te vergroten zijn er twee nieuwe initiatieven doorgevoerd. De uitbreiding van de huidige markt in de Verenigde Staten en het uitbreiden naar nieuwe markten in Europa.

Uitbreiding in de huidige markt

De remarketingcampagnes zijn als eerst verder uitgebreid door hier meer budget op in te zetten. Nu deze doelgroep optimaal benut werd in de do-fase konden we dit uitbreiden naar een campagne in de think-fase waarin we nieuwe doelgroepen aanspreken. Dit hebben we gedaan met behulp van prospecting doelgroepen, dit zijn doelgroepen op basis van lookalikes, interesses of gebeurtenissen.

In de eerste maanden hebben we verschillende doelgroepen getest waarbij de best presterende doelgroepen zijn uitgebreid en geoptimaliseerd en minder presterende doelgroepen werden gepauzeerd. Op deze manier konden we ook met deze campagnes een positieve ROAS behalen en leverde het meetbaar meer op.

Uitbreiding in nieuwe markten

In het begin van de samenwerking lag de voornaamste focus op de Verenigde Staten. De campagnes gericht op deze markt werden al snel een succes en sloten goed aan op de doelgroep. Om de online groei en aanwezigheid van Kintaro Publishing vervolgens uit te breiden is de keuze gemaakt om ook de Europese markt te bedienen. Hierbij hebben we de best presterende doelgroepen doorgevoerd in de campagnes voor deze markt. Deze uitbreiding heeft ervoor gezorgd dat we de naamsbekendheid en omzet significant hebben laten groeien.

Behaalde resultaten Social.

De combinatie van offline en online zichtbaarheid én het zeer specifiek segmenteren van de doelgroepen bleek al snel zeer succesvol. Na drie maanden zagen de resultaten er als volgt uit:

Omzet verhoogd met +203%

Websitebezoekers toegenomen met +230%

ROAS verhoogd met +102%

Vervolgstappen Social

De komende periode blijft de focus op het doorontwikkelen en het verder uitbreiden van de online groei van Kintaro Publishing. De Verenigde Staten zijn momenteel nog steeds de grootste markt, de doelstelling is om wereldwijd steeds meer impact te gaan maken en de campagnes verder uit te breiden. Dit succesverhaal benadrukt de impact die social media in de customer journey kan hebben. Een uitgestippelde strategie en werkwijze is hierbij essentieel.

Wat zeggen onze klanten?

Wij krijgen een 4.9 op Google uit136 beoordelingen

‘Voor MKB Montferland heeft Paola een inspirerende AI-presentatie/workshop gegeven. Zeer tevreden!’

Michiel v. Delden

‘Ik volgde bij Doublesmart de GPT Sprintsessies. Deze sessies gaven me een helder overzicht van hoe je zelf GPT’s bouwt die inhoudelijk én qua stijl en vorm sterkere reacties geven. De training…’

Kevin van der Zwan

‘Super leuke bedrijf om mee samen te werkenZe maken waar wat ze beloven en denken altijd mee ook is ons vindbaarheid enorm verbeterdAltijd tevreden geweest en nog steeds tevreden !👍🏻’

Ehsan Haydar

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer

‘Super blij met onze samenwerking. Ook dit jaar weer een mooie groei laten zien in onze samenwerking én cijfers. We kijken uit naar de volgende zeven jaren!’

Filip Burman

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van €400,-.

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Kintaro? Neem dan contact met ons op!